لیپوماتیک

لیپوماتیک نوعی عمل جراحی زیبایی برای تخلیه چربی موضعی اضافی بدن است. لیپوماتیک یا پیکرتراشی پرنسا را می‌توان در مطب معتبر به صورت سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی انجام داد. در مقایسه با لیپوساکشن، لیپوماتیک عمل جراحی کم‌خطرتری است که در یک جلسه حجم زیادی از چربی اضافی را از بدن خارج می‌کند، به‌ علاوه اینکه درد و عوارض کمتری هم نسبت به لیپوساکشن دارد. 

لیپوماتیک چیست؟

 لیپوماتیک یعنی کاهش وزن و تغییر شکل نواحی خاصی از بدن با دفع چربی اضافی یا هدایت کردن چربی‌های اضافی به نواحی مدنظر. معمولاً لیپوماتیک بدون حسی انجام می‌شود. چربی‌ها با حرکات ارتعاشی (لرزشی) از بافت‌ها جدا شده و بدون درد و خون‌ریزی از بدن دفع می‌شوند. هدف این جراحی، تغییر اندازه و شکل بدن است که میزان زیادی از چربی را طی یک جلسه از بدن دفع می‌کند و حدود 3 تا 7 روز هم بهبودی و نقاهت آن طول می‌کشد. در طول عمل لیپوماتیک، بیمار شل شدن پوست و از بین رفتن سلولیت‌ها را احساس نمی‌کند، به ‌علاوه اینکه این روش باعث تقویت بدن هم می‌شود. نکته مهم اینجاست که زمان زیادی طول می‌کشد تا کاهش سایز اتفاق بیفتد.

معمولاً برای اینکه نتیجه بهتر و طبیعی‌تری حاصل شود، لیپوماتیک را همزمان با روش‌های دیگری مثل لیفت بدن، ماموپلاستی بالاتنه، ابدومینوپلاستی (abdominoplasty) یا جراحی‌های پلاستیک انجام می‌دهند. لیپوماتیک صرفاً مختص خانم‌ها نیست و آقایان هم می‌توانند این کار را انجام دهند. این روش، یک روش درمانی برای چاقی محسوب نمی‌شود، بلکه نوعی روش پیکرتراشی است که صرفاً هدفش اصلاح خطوط بدن و کاهش وزن است. برای کاهش وزن و درمان چاقی باید سراغ انواععمل لاغری بروید.

تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن چیست؟

بدون تردید، عمل جراحی لیپوماتیک ریسک کمتری نسبت به عمل جراحی لیپوساکشن دارد. در لیپوماتیک خبری از خون‌ریزی، جای زخم و درد نیست و دوره نقاهت و بهبودی آن نسبت به لیپوساکشن کوتاه‌تر است. در ادامه تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن را آورده‌ایم:

  1. لیپوساکشن برای دفع نواحی کلی‌تر و بزرگ‌تر چربی توصیه می‌شود، در حالی که پیکرتراشی لیپوماتیک برای دفع نواحی چربی کوچک‌تر و مشخص‌تر به‌ کار می‌رود.
  2. لیپوساکشن برای کانتورینگ و لاغری بدن استفاده می‌شود، اما پیکرتراشی لیپوسکوپ (liposcope) یا همان عمل لیپوماتیک برای شکل دادن به بدن و عضلات به‌ کار می‌رود.
  3. لیپوماتیک بدون بی‌حسی و صرفاً با مسکن انجام می‌شود، اما لیپوساکشن با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.
  4. لیپوساکشن بهترین گزینه برای کاهش وزن است که این مورد در رابطه با پیکرتراشی لیپوماتیک صدق نمی‌کند.

عوارض لیپوماتیک

یکی از عوارض لیپوماتیک، مدت زمان انجام عمل است؛ زیرا در این روش چون بر اثر تکان‌های شدید ویا ویبریشن دستگاه، چربی‌ها جدا می‌شوند؛ عمل طولانی‌مدت بوده و ممکن است پزشک و بیمار هردو خسته شوند. همچنین پزشکی که اقدام به عمل لیپوماتیک می‌کند باید حوصله، تخصص و دقت کافی داشته باشد تا نتیجه کار رضایت بخش باشد. لیپوماتیک برای برداشتن چربی‌های اضافه ران‌ها ، بازو‌ها و قسمت شکم مناسب است. دیگر عوارض لیپوماتیک این است که چون تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد، ممکن است دچارعفونت قسمت جراحی شود. از سایر مشکلات و عوارض لیپوماتیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آیا مردان می‌توانند عمل لیپوماتیک را انجام دهند؟

یک خبر خوب برای کسانی که می‌خواهند فرم بدنی ورزشکاری داشته باشند این است که کاربرد لیپوماتیک در مردان آن هم با روش لیپوساکشن وازر امکان‌پذیر است. علاوه بر این کسانی که دچار ژنیکوماستی یا بزرگی سینه به دلیل عدم تعادل هورمون‌ها هستند می‌توانند عمل لیپوماتیک را انجام دهند.

کاربرد لیپوماتیک

عمل لیپوماتیک برای قسمت‌های مختلف بدن انجام می‌شود، اما طبق آمار بیشترین عمل‌ها مربوط به نواحی زیر است:

شکم و پهلو: افرادی که توانایی از بین بردن چربی شکم و پهلو با رژیم غذایی و ورزش ندارند از روش لیپوماتیک در ناحیه شکم و پهلو استفاده می‎کنند. معمولا زنان بیشتر از این روش زیبایی استفاده می‌کنند.

لیپوماتیک بازو ها: افرادی که در ناحیه بازوهای خود دچار چربی‌ها اضافه هستند با انجام لیپوماتیک می‌توانند چربی‌های آن را کاهش داده و فرم دلخواه و مناسب بازوها را به دست آوردند.

غبغب: افرادی که دچار چاقی بوده و اضافه وزن دارند معمولا در ناحیه زیر چانه و گردن نیز چربی‌های انباشته شده دارند. برداشتن چربی از این ناحیه هم به تناسب صورت کمک می‌کند و هم تاثیر بسزایی در زیبایی فرد دارد.

باسن و لیپوماتیک ران پا: چربی‌های موضعی در ناحیه باسن و ران پا را نیز می‌توان با استفاده از لیپوماتیک برطرف کرد.

کمر: تجمع چربی در ناحیه کمر موجب افتادگی در این ناحیه می‌شود  عدم تناسب اندام را ایجاد می کند. جراحی لیپوماتیک برای حذف چربی‌های این نقطه نیز کاربرد دارد.

در جراحی لیپوماتیک چربی‌ها به صورت مکانیکی و از طریق مکش از بدن خارج می‌شوند. هدف از این کار کاهش چربی‌های موضعی و تغییر شکل بدن است. اگر در مورد لیپوماتیک و نحوه انجام آن سوال دارید، می‌توانید از طریق سایت پرنسا با بهترین پزشکان مشورت کنید. پرنسا امکان اخذ نوبت جهت ویزیت حضوری و مشاوره آنلاین با جراح عمومی یا سایر تخصص‌ها را برای شما فراهم کرده است.

مطب زیبایی پرنسا بهترین مطب زیبایی در شرق تهران در محدوده تهران پارس با به کارگیری بروز ترین دستگاه ها همواره آماده خدمت رسانی به شما عزیزان را می باشد.

شماره تماس:09192397886

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *