لیفت پوست

به طور کلی، روشهای غیر جراحی سفت شدن پوست با استفاده از انرژی هدفمند برای گرم کردن لایه های عمیق تر پوست انجام می شود ، که باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین شده و به تدریج رنگ و بافت پوست را بهبود می بخشد. برخی از روشهای درمانی نیز بر روی بافت فیبری پوست تأثیر می گذارند تا به صاف شدن عوارض پوستی مانند سلولیت کمک کنند. برای لیفت و بهبود پوست صورت و بدن، تکنیک‌های بی شماری وجود دارد که از هر یک بنا به کارایی که دارند؛ برای رسیدن به نتیجه مطلوب استفاده می‌شود. در ادامه این مقاله به روشهای لیفت پوست بدون جراحی خواهیم پرداخت.

فهرست محتوا

  1. لیفت صورت چیست؟
  2. بهترین روش لیفت صورت کدام است؟
  3. انواع لیفتینگ صورت
  4. هایفوتراپی
  5. تزریق بوتاکس
  6. بهترین مرکز لیفت صورت در تهران

لیفت صورت چیست؟

لیفت صورت به معنی بالا کشیدن پوست برای جوان‌تر به نظر رسیدن و برگشت شادابی آن است. در طول این فرایند پوست صورت از قسمت گونه، گردن و بخشی از پیشانی به سمت بالا کشیده خواهد شد. بدین ترتیب چین و چروک‌های آن نواحی به‌طور کامل صاف می‌شوند و پوست صورت دوباره سفتی خود را به دست می‌آورد. عمل لیفتینگ بدون باقی گذاشتن جای بخیه روی صورت انجام می‌شود، زیرا آن‌ها کاملا جذب صورت خواهند شد.

بهترین روش لیفت صورت کدام است؟

این تکنیک زیبایی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که هر یک بر اساس نیاز شما و متناسب با فرم صورت انتخاب خواهند شد. به‌طور کلی روش انجام لیفتینگ صورت به شکل دائمی یا موقت است. روش دائمی این تکنیک به لیفت صورت با جراحی معروف شده که پوست اضافی ناشی از چین‌وچروک و افتادگی به‌طور کامل برداشته خواهد شد. اما در روش موقت با وجود تغییرات مشابه باید هر 6 ماه یا یک سال برای ترمیم مجدد به پزشک مراجعه کنید. برای انتخاب بهترین روش لیفتینگ بهتر است با انواع آن در ادامه آشنا شوید.

انواع لیفتینگ صورت

تکنیک زیبایی لیفتینگ برای پوست صورت سال‌های زیادی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در حال حاضر با پیشرفت فناوری و نوآوری‌های به‌روز انواع مختلفی از صافی پوست روی کار آمده است که دیگر تمرکز آن‌ها فقط بر روی سفتی پوست نیست، بلکه به حفظ فرم و ویژگی صورت هم توجه ویژه‌ای دارند.

1. لیفت صورت با نخ

در این روش نخ مخصوص دارای گره و قلاب‌های متعددی است که به بالا کشیدن افتادگی پوست کمک می‌کنند. پزشک نخ مخصوص را از سطح پوست عبور می‌دهد و با کشیدن آن باعث برطرف شدن چین و چروک خواهد شد. 

این روش کمتر تهاجمی است و نیاز به بیهوشی ندارد. شما مقدار مشخصی بی‌حسی در ناحیه مورد نظر دریافت می‌کنید، سپس می‌توانید نتایج و فرآیند لیفتینگ را در حین انجام مشاهده کنید. لیفتینگ با نخ یکی از بهترین روش‌های لیفت صورت برای خط خنده است. اگر دارای خط خنده عمیق هستید با یک پزشک متخصص پوست و زیبایی برای انجام این نوع لیفتینگ مشورت کنید.

2. لیفت صورت بدون جراحی

تا همین چند سال گذشته لیفتینگ بدون جراحی معنایی نداشت و اگر شما قصد از بین بردن چین و چروک صورت خود را داشتید باید آن را به صورت کامل و در اتاق عمل انجام می‌دادید. اما در حال حاضر به لطفا انواع مختلف روش‌های لیفت‌صورت می‌توان گزینه‌های بدون جراحی مانند بوتاکس صورت، فیلرهای صورت و اولتراپی را امتحان کرد. این روش بدون برش انجام می‌شود و ریسک وجود اسکار پوست بعد از لیفت را کاهش می‌دهد.

3. لیفت صورت با لیزر

یکی‌دیگر از روش‌های لیفتینگ بدون جراحی انجام آن با لیزر یا روش اندولیفت است. در این روش شما به بیهوشی نیازی ندارید و لازم نیست نگران جای زخم یا اسکار ناشی از لیفت باشید. در روش اندولیفت لیزر با طول موج 1470 نانومتر بر بافت‌های زیرین پوست وارد می‌شود تا با حذف سلول‌های چربی به تحریک فیبرهای کلاژن پوست کمک کند. اگر شما از جراحی و اتاق عمل می‌ترسید این تکنیک  بهترین روش لیفت صورت به‌شمار می‌آید. از دیگر مزایای اندولیفت با روش لیزر میتوان به لیفت صورت برای جای جوش اشاره کرد.

4. لیفت صورت با دستگاه

اگر روش غیرتهاجمی و بدون جراحی را برای بالا کشیدن پوست صورت خود انتخاب کرده‌اید، به ابزار و دستگاهی برای انجام این کار نیاز دارید. در حال حاضر دستگاه‌های زیادی برای لیفتینگ وجود دارند که هدف آن‌ها جوان‌سازی و از بین بردن چین و چروک است. 

آن‌ها عبارتند از:

هایفوتراپی

هایفوتراپی را می‌توان روشی مناسب برای کسانی دانست که از تزریق و آمپول می‌ترسند. چرا که این روش با استفاده از امواج فراصوت متمرکز شده اقدام به لیفت صورت کرده و نیازی به هیچ‌گونه تزریق ندارد. در این روش امواج فراصوت به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کرده و انرژی آن‌ها رشته‌های کلاژن پوستی را تحریک می‌کند. این عامل باعث سفت شدن و لیفت پوست شده، حالت افتادگی و چین و چروک آن را از بین می‌برد.

روش هایفوتراپی روشی ایمن و بدون درد بوده و عوارض جانبی کمی دارد. این روش ماندگاری بالایی داشته و نتایج آن در حدود یک تا سه سال باقی خواهند ماند. استفاده از روش هایفوتراپی برای لیفت صورت چندان وقت شما را نمی‌گیرد. چرا که معمولا یک جلسه درمان برای هر فرد کافی بوده و در هر سال معمولا یک بار نیاز به ترمیم وجود دارد. روش هایفوتراپی روشی مطمئن برای از بین بردن افتادگی و شل شدگی خفیف یا متوسط در خانم‌ها و آقایان بین ۳۰ تا ۷۵ سال است.

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس را می‌توان یکی از معروف‌ترین و مشهورترین روش‌های لیفت صورت دانست. در این روش بوتولینوم به نواحی مختلف چهره شما تزریق شده و از بروز چین و چروک در آن ناحیه جلوگیری می‌کند. بنابراین تزریق بوتاکس بیشتر برای رفع برخی عیوب و جلوگیری از بیشتر شدن چین و چروک‌ها استفاده می‌شود.

شما می‌توانید از تزریق بوتاکس برای رفع برخی عیب‌های ظاهری بینی، رفع افتادگی‌های کناره لب‌ها و فرم دادن به ابروها استفاده کنید. نکته مهم این است که تزریق بوتاکس ممکن است در برخی افراد حساسیت‌هایی ایجاد کند. همچنین اثرگذاری این روش در حدود ۶ ماه بوده و پس از این مدت باید تمدید شود.

بهترین مرکز لیفت صورت در تهران

در مطب زیبایی پرنسا همه روش‌های لیفت صورت توسط پزشک متخصص و با استفاده از امکانات به‌روز انجام می‌شود. کلیه درمان‌های انجام گرفته در این مطب با مناسب‌ترین قیمت و بهترین کیفیت انجام می‌شود. پزشک متخصص مطب زیبایی پرنسا پیش از لیفت صورت شما را به طور کامل معاینه کرده و مناسب‌ترین روش را به شما پیشنهاد می‌دهد.

مطب زیبایی پرنسا بهترین مطب زیبایی در شرق تهران در محدوده تهران پارس با به کارگیری بروز ترین دستگاه ها همواره آماده خدمت رسانی به شما عزیزان را می باشد.

شماره تماس:09192397886

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *