بهترین پاکسازی پوست

مطب پوست مو زیبایی پرنسا

پاکسازی صورت، پوست‌تان را تمیز می‌کند. همچنین علاوه بر بازسازی و تحریک سلول‌ها، مراحل آبرسانی و تغذیه آن‌ها را نیز برعهده می‌گیرد. در نتیجه شما پوستی جوان‌تر و درخشان خواهید داشت.

جالب است بدانید پاکسازی پوست صورت، استرس را نیز کاهش می‌دهد و باعث درخشندگی پوست می‌شود.

احساس خوب ماساژ صورت در یک سالن زیبایی و البته بازگشت به خانه با پوستی نرم و لطیف، بی‌نظیر است. اما شاید وقت و هزینه مراقبت‌های پوستی در سالن‌های زیبایی برایمان مقدور نباشد و نتوانیم از خدمات اسپا و پاکسازی پوست در یک سالن حرفه‌ای لذت ببریم ولی این موضوع را باید در نظر داشت که پوست شما همواره برای حفظ درخشش و سلامتی خود به این مراقبت‌ها نیاز دارد.

فواید پاکسازی پوست چیست؟

اهمیت پاکسازی پوست برای بسیاری از افراد مشخص نیست. افراد زیادی برای جراحی زیبایی و انواع روش‌های جوانسازی پوست هزینه می‌کنند، اما به پاک سازی پوست توجهی ندارند. بسیاری از مشکلات پوست به تمیز نکردن درست پوست و باقی‌ماندن آلودگی‌ها و مواد آرایشی در پوست بر می‌گردد. ازاین‌رو پاکسازی صورت بسیار مهم بوده و پس از انجام آن می‌توانید تغییرات را در پوست مشاهده کنید. برخی از فواید پاکسازی عبارتند از:

  • بافت پوست را بهبود بخشیده و به پوست درخشندگی می‌دهد.
  • به رفع لکه‌ها، جوش‌های سرسیاه و سرسفید کمک می‌کند.
  • گردش خون را افزایش داده و باعث سلامت پوست می‌شود.
  • به هیدراته شدن و تغذیه پوست کمک می‌کند.

استفاده از صابون مناسب برای پوست صورت

صابون‌های معمولی می‌توانند pH پوست را تغییر دهند، مگر اینکه به طور خاص برای پوست صورت فرموله شده باشند، البته برخی از این صابون‌ها می‌توانند باعث رشد باکتری‌ها و مخمر‌ها نیز شوند. پاک‌کننده‌های صورت برای پوست‌های ظریف و حساس‌تر طراحی شده‌اند. آن‌ها معمولاً ملایم‌تر از صابون‌ها هستند و pH شان به pH طبیعی پوست نزدیک‌تر بوده و کمتر باعث خشکی پوست می‌شوند.

برخی افراد فکر می‌کنند که اگر یک پاک‌کننده کف نکند پاک‌کننده نیست، در صورتی که این موضوع درست نیست. در واقع، کف کردن بیش از حد می‌تواند چربی‌های طبیعی پوست را از بین ببرد و باعث خشکی و تحریک آن شود.

 برای شستشوی صورت از آب ولرم استفاده کنید

توجه داشته باشید آب گرم منافذ را باز نمی‌کند و آب سرد آن‌ها را نمی‌بندد. در واقع، آب گرم می‌تواند باعث تحریک پوست شود، بنابراین بهتر است از آب ولرم استفاده کنید. استفاده از یک پاک کننده ملایم هنگام شستشوی صورت می‌تواند به پاکسازی پوست از آلودگی، مواد زائد و چربی کمک کند.

لایه برداری

لایه برداری پوست با یک اسکراب ملایم، به از بین بردن سلول‌های مرده و صاف و درخشان‌تر کردن آن کمک می‌کند. به اندازه یک نخود از اسکراب صورت بردارید و با حرکات دورانی به مدت 30 ثانیه آن را به آرامی روی صورت و گردن خود مالش دهید. سپس اسکراب را با آب ولرم بشویید. به خصوص بینی و چانه را به خوبی اسکراب کنید تا کاملاً تمیز شده و جوش‌های سرسیاه و آلودگی‌ها از سطح پوست پاک شوند.

 ماساژ صورت

بدون ماساژ، مراحل پاکسازی پوست صورت کامل نمی‌شود. به علاوه ماساژ لذت‌بخش‌ترین قسمت ماجراست. این مرحله برای افزایش گردش خون و بهبود عملکرد ماهیچه‌های صورت ضروری است. ماساژ صورت باعث سفت شدن پوست شده و آن را درخشان‌تر می‌کند.

مقدار کمی از کرم یا روغن ماساژ صورت را بردارید. از وسط پیشانی شروع کنید و به سمت گیجگاه‌ها حرکت کنید. سپس در ادامه دو طرف بینی و گونه‌های خود را ماساژ دهید.

در انتها، لب‌ها، چانه و فک را ماساژ دهید. ماساژ گردن را فراموش نکنید. با انگشتان دست گردن را از پایین به سمت چانه ماساژ دهید. ماساژ را تا ده دقیقه ادامه داده و سپس صورت خود را با آب بشویید.

برای ماساژ صورت از هر دو دست و نوک انگشتان استفاده کنید و پوست خود را با حرکت دورانی به سمت بالا و بیرون ماساژ دهید. هرگز ماساژ را رو به پایین یا به صورت رفت و برگشتی انجام ندهید. جاذبه زمین همیشه در حال کشیدن پوست به سمت پایین است. حرکت ماساژ به سمت بالا به سفت و محکم شدن پوست کمک می‌کند، در حالی که ماساژ به سمت پایین باعث شل شدن و افتادگی پوست صورت می‌شود.

آیا برای آقایان هم پاکسازی انجام میشود؟

اتفاقا آقایان بدلیل اینکه بیشتر در معرض محیط های آلوده قرار دارند، نیاز بیشتری به مراقبت های پوستی و پاکسازی دارند، متخصصان زیبایی ما در کلینیک رویای آبی خدمات پاکسازی ویژه آقایان دارند.

آیا آرایشگاهها مکان مناسبی برای پاکسازی پوست است؟

متاسفانه اکثر آرایشگاههای موجود از بهداشت لازم برای استفاده از این قبیل خدمات برخوردار نیستند، ضمن اینکه با توجه به اینکه کلینیک های پوست و مو زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی فعالیت دارند و تحت بازرسی و نظارت سازمان های مرتبط هستند از نظر مواد مصرفی، محیط کلینیک و … محیط امن تر و قابل اعتمادتری در این زمینه هستند.

جمع‌بندی

همانطور که خواندید، پاکسازی صورت در از بین ‌بردن سلول‌های مرده پوست و رفع عارضه‌های پوستی بسیار مناسب است و انجام آن برای سلامت پوست اهمیت زیادی دارد. شما ‌می‌توانید روش های مختلف خانگی و کلینیکی را برای پاکسازی پوست خود انجام دهید. توجه داشته باشید که برای مراقبت از پوست صورت و بدن، شناخت درست نوع پوست اهمیت زیادی دارد. اگر می‌خواهید روش‌های پاکسازی خانگی پوست را انجام دهید، توصیه ‌می‌شود از مواد و محصولات مرغوب و معتبری استفاده کنید که با نوع پوست شما سازگار باشند. اگر ‌می‌خواهید روش های کلینیکی پاکسازی پوست را انجام دهید، به کلینیکی مراجعه کنید که پرسنلی بامهارت و باتجربه داشته باشد و از بهترین و مرغوب ترین محصولات برای پوست شما استفاده کند. حفظ سلامت پوست در جلوگیری از پیری زودرس و حفظ سلامت و شادابی آن بسیار موثر خواهد بود و به همین دلیل است که باید برای پاکسازی پوست صورت خود وقت بگذارید و به بهترین شکل ممکن پوست خود را تمیز و شاداب کنید.

مطب زیبایی پرنسا بهترین مطب زیبایی در شرق تهران در محدوده تهران پارس با به کارگیری بروز ترین دستگاه ها همواره آماده خدمت رسانی به شما عزیزان را می باشد.

شماره تماس:09192397886

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *